1. Bedrijfsgegevens
Vinomenaal is gevestigd aan Coornhertkade 63, 1813 VX Alkmaar. Voor vragen of klachten is Vinomenaal bereikbaar via e-mail op youri@vinomenaal.nl of telefonisch via 0645052786. Kvk nummer: 96953349 btw nummer: NL005239739B39 IBAN: NL48 KNAB 0776 4195 36

2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Vinomenaal en particuliere klanten voor de verkoop en levering van wijn binnen Nederland.

3. Bestellen en Betalen
Bestellingen kunnen worden geplaatst via de website van Vinomenaal. Betaling kan worden voldaan via iDeal, en andere aangeboden betaalmethoden. Bij betaling via Afterpay wordt de bestelling pas verzonden na goedkeuring door de betalingsprovider. Er is geen minimale of maximale bestelhoeveelheid. Bij bestellingen boven €75 worden geen verzendkosten gerekend.

4. Verzending en Levering
Bestellingen worden zelf geleverd of verzonden via PostNL en worden zo snel mogelijk geleverd. Levering vindt uitsluitend plaats binnen Nederland. Indien de klant niet thuis is, volgt een nieuwe bezorgpoging of wordt het pakket afgegeven bij een afhaalpunt.

5. Retourneren en Annuleren
Klanten hebben het recht om ongeopende flessen wijn binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Geopende flessen kunnen niet worden geretourneerd, ook niet als er nog niet uit is gedronken. Na contact met Vinomenaal wordt het aankoopbedrag teruggestort zodra het geretourneerde product is ontvangen.

6. Leeftijdscontrole en Wettelijke Vereisten
Vinomenaal verkoopt uitsluitend wijn aan klanten van 18 jaar of ouder. Leeftijdsverificatie vindt plaats via de website bij het plaatsen van een bestelling. Bij aflevering mag de bezorger van PostNL om een geldig identiteitsbewijs vragen om de leeftijd van de ontvanger te verifiëren. Door het plaatsen van de bestelling gaat de klant akkoord met de Algemene Voorwaarden en geeft de klant aan dat hij/zij 18 jaar of ouder is.

7. Aansprakelijkheid en Garantie
Indien een bestelling beschadigd aankomt, wordt er contact opgenomen met de bezorgdienst. In het geval van een verkeerde bestelling dient de klant contact op te nemen met Vinomenaal. Indien er producten ontbreken maar wel zijn betaald, worden deze alsnog verstuurd zonder extra verzendkosten.

8. Geschillen en Toepasselijk Recht
Op alle overeenkomsten en transacties met Vinomenaal is Nederlands recht van toepassing. Geschillen kunnen bij voorkeur via bemiddeling of klachtenafhandeling worden opgelost. Indien nodig wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter.

Door een bestelling te plaatsen bij Vinomenaal, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.